Fotomara och mina första RAW-bilder

I lördags den 8 juni, deltog jag i Karlskrona Fotoklubbs fotomara. Vi fick fyra motton att fotografera i staden, och vi hade tre timmar på oss. Vi var ett gäng på fyra personer som gick tillsammans, och vi hade mycket trevligt. Det blev många foton tagna och jag hade sedan svårt för att välja ut vilka jag skulle lämna in. Max två foton per motto fick man lämna in. Detta var ingen tävling, så ingen kommer att koras som vinnare, utan det var mer en form av rolig träning, och våra foton kommer att visas upp och diskuteras till hösten vid ett klubbmöte. Efter fotomarans slut då vi vandrat i nästan tre timmar, hämtade min far mig och jag åkte med honom till mina föräldrar i Johannishus. Där blev det lite fika med frallor och annat gott så jag fick lite i magen. Man var rätt hungrig efter de där timmarna i Karlskrona.

Inte nog med de tre timmarnas fotografering i Karlskrona. Hos mina föräldrar gick jag och min syster ut på en fotorunda som tog mellan en och två timmar. Efter detta var jag så slut i både kroppen och knoppen så det går inte att beskriva! Roligt var det dock! Dagen efter, den nionde, då blev det inget fotograferande utan jag tog det bara lugnt och gick igenom alla foton i lugn och ro. Däremot den 10:e var jag ute och fotograferade lite här i Ronneby. För första gången i mitt liv fotograferade jag i RAW-format! Dessutom passade jag på att använda mitt IR-filter för första gången. Sedan den fotograferingen i förrgår har jag faktiskt inte fotat något mer. Jag har istället övat mig på att redigera RAW-bilder och få till det med de där IR-bilderna som jag tog. Det har tagit tid, och jag är fortfarande inte färdig med det! Svårt men kul!

/A-C

 

Categories: Fotosnack | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

