Tema: Juli (107/365)

En tidig julimorgon. Fotot togs i gryningen den 5/7 cirka klockan 04.15. Det har börjat att ljusna ute, men ännu har inte solen tittat fram. Solens strålar nådde mig ungefär en kvart senare. Det var en underbar morgon. Det luktade så gott där ute i skogen, det var helt lugnt och stilla, några små fåglar kvittrade lite, annars var det helt tyst. Någon biltrafik från stan hörde man inte heller. Hade det inte varit för 10 miljoner myggor så hade jag njutit i fulla drag. Idag har jag myggbett över hela kroppen, till och med ett par på händerna. Så fort jag satte händerna på kameran och skulle trycka av en bild, satte sig ju massor med myggor på händerna med en gång. Då fick jag bara bita ihop och stå ut med att de stack mig. Bilderna var viktigare… 😉

En tidig morgon var det. Jag gick ut redan klockan tre och då var det nästan helt mörkt ute. Man anade lite ljust i horisonten, men inget mer. Så där ska jag klampa in i skogen med ryggsäck på ryggen och stativet i handen. Jag i princip snubblade fram till berget jag skulle stå på. Jag såg ju nästan inte fötterna framför mig. Hahaha. Jag har aldrig fotograferat någon gryning förut, men jag kommer att göra om det. Det var jättekul, ja, bortsett från myggen då…

 

Tema: Juli

Categories: 365 foton 2013 | Etiketter: , , , , , , , , , , | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

