Tema: Fantastisk (149/365)

Fantastiska färger! Detta får representera temat ”fantastisk”. Det här är som ni ser en abstrakt bild och det går inte att se vad ursprungsfotot är för något. Därför ska jag förklara och lägga in två andra foton för att ni ska se hur jag fått fram denna bild.

Första fotot (längst ner i detta inlägg) är en bild på motivet. Det är helt enkelt en liten vagn/hylla på hjul i metall. Hyllorna har små hål i sig eftersom det är meningen att man använder den i badrummet där vagnen kan bli blöt.

Bild nummer två (i mitten) är ursprungsfotot till den färgglada bilden. Jag har tagit ett foto snett uppifrån vagnen så jag ser lite av flera hyllor. Därefter gjorde jag en hdr av bilden i ”HDR Efex Pro” och efterbearbetade den i programmet ”Color Efex Pro”. Detta fick jag färgerna ifrån. Slutligen roterade jag bilden så ränderna blev vertikala. 🙂

 

Tema: Fantastisk

 

 

Originalfoto till den färgglada bilden.

 

 

Motivet i sin helhet!

 

 

Categories: 365 foton 2013 | Etiketter: , , , , , , , | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

