Köpt lite grejer =))

Jag fyllde år för lite drygt en vecka sedan och fick lite pengar i födelsedagspresent. Mycket trevligt! Jag måste erkänna att jag nästan köpt upp dem nu, men å andra sidan var det ju faktiskt meningen att jag skulle köpa något jag ville ha för pengarna. 🙂 Först och främst har det blivit ett teleobjektiv till min MOBIL!! Jag ska nämligen på konsert med Yohio den 14:e september och till min stora besvikelse såg jag att det stod på biljetten att man inte fick fotografera med systemkameror eller digitalkameror. Jag har aldrig varit på något liknande arrangemang tidigare så jag hade ingen aning om detta när jag köpte biljetten. Min tanke var ju hela tiden att jag skulle dit för att i första hand fotografera!! Så nu har jag alltså fixat ett litet teleobjektiv. Det kan ju vara bra att ha. Nästa problem är att jag äter medicin som gör mig väldigt darrhänt och mobilen är så skakkänslig så det fungerar inte för mig att bara använda den och inget stativ. Tyvärr är det ju så att man knappast får ha med sig något stativ heller in på arenan, men jag skall faktiskt försöka ta med ett enbensstativ som jag nu köpt. Det går att fälla ihop till 40 cm så man kanske kan gömma det någonstans. 😉 Hoppas det, för utan stativ till mobilen blir allt så suddigt att det över huvud taget inte går att använda bilderna. 😦

Utöver objektivet och enbensstativet har jag beställt en fotostudio av mindre modell. Ett fototält 40 x 40 x 40 cm + litet kamerastativ + lampor och stativ till dem + olika färger till bakgrund samt en väska till alltihop. Jag köpte detta på ebay från Tyskland. Det var mycket billigare än att köpa det i Sverige! Nu väntar jag bara på leveransen. =) Sist, men inte minst, har jag beställt en fotobok från Photobox. De hade 70% rabatt till sina kunder på en bok i A4-format med 100 sidor, så det nappade jag på. Den kostar normalt sett mer än 1000:-, tror det är uppåt 1300:-. Nu köpte jag den för ca 400:-. Lite skillnad! Jag tror den dimper ner i brevlådan imorgon (måndag) faktiskt. Det ska bli skoj!

Som ni förstår har jag en spännande vecka framför mig, med flera paket som beräknas komma. Man blir ju som ett barn på julafton när man får paket som man beställt! 😀

/Ann-Charlotte

Categories: Fotosnack | Etiketter: , , , , , , , , , , | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

